R10.NET Uygulamaları
Kullanıcılar
Yükleniyor, lütfen bekleyiniz..

    Yeni Düzenleme ile Yurt Dışından Getirilen Telefon Kullanım Süresi Uzuyor: Yeni Süre 180 Gün!

    Türkiye'de yurt dışından ithal edilen telefonların kayıt olmaksızın kullanım süreleri, yeni düzenlemeyle 180 güne yükseltiliyor.

    Gökhan Güler
    Gökhan Güler R10 Editörü
    26.12.2023 13:48 2178 2 dk okuma süresi
    Yeni Düzenleme ile Yurt Dışından Getirilen Telefon Kullanım Süresi Uzuyor: Yeni Süre 180 Gün!
    Son Düzenleme:

    Türkiye'de mobil teknoloji alanında önemli bir değişiklik yaşanıyor. Yeni getirilen bir düzenleme ile yurt dışından telefon getirme süresi artık 180 güne çıkarılıyor. AK Parti Dış İlişkilerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Zafer Sırakaya'nın açıklamalarına göre yurt dışından getirilen mobil cihazların Türkiye'de kayıt altına alınmadan kullanılma süresi, mevcut 120 günlük süreden 180 güne yükseltiliyor. Bu düzenleme, yurt dışından getirilen cep telefonları ve diğer mobil cihazlar için büyük bir kolaylık sağlıyor.

    Yeni düzenleme ile birlikte, e-Devlet üzerinden 'Geçici haberleşme' başvurusu yapıldığında mobil cihaz kullanım süresi iki defaya mahsus olmak üzere her seferinde 30'ar gün daha uzatılabilecek. Bu, yurt dışı seyahatleri sırasında cep telefonu gibi mobil cihazlarını getiren vatandaşlar için önemli bir avantaj sunuyor.

    Düzenlemenin Getirdiği Kolaylıklar ve Belirsizlikler

    Zafer Sırakaya'nın paylaşımına göre yurt dışından getirilen akıllı telefonlar gibi mobil cihazlar, Türkiye'de kayıt altına alınmadan 180 güne kadar kullanılabilecek. Bu süre, e-Devlet üzerinden yapılan başvuru ile 120 günlük mevcut sürenin dolmasından önce 180 güne kadar uzatılabilecek. Ancak bu düzenleme ile ilgili bazı belirsizlikler de bulunuyor. Özellikle ‘2 defaya mahsus’ ifadesinin, her yıl için mi geçerli olduğu, tek seferlik mi olduğu veya sadece IMEI başına mı iki defaya mahsus olduğu gibi konular henüz netlik kazanmış değil.

    Yurt Dışından Telefon Getirmenin Maliyeti

    2023 Temmuz itibariyle, yurt dışından getirilen bir telefonun Türkiye'de kullanılmaya devam edebilmesi için 20.000 TL IMEI kayıt bedeli ödenmesi gerekiyor. 2024 yılında bu ücretin, yeniden değerleme oranına bağlı olarak %50 artışla 31.692 TL'ye çıkması bekleniyor. 2018 yılında sadece 500 TL olan IMEI kayıt ücreti, son beş yılda %6238 oranında bir artış gösterdi. Bu durum, yurt dışından telefon getirmenin maliyetini önemli ölçüde artırıyor ve birçok kullanıcı için mantıksız bir seçenek haline getiriyor.

    İçeriği Puanla
    Yorumlar

    Yorumunuz minimum 10 karakter olmalıdır.

    İlgili İçerikler:

    Microsoft Oyunlardaki Bekleme Süresini Azaltan Yeni Teknolojisini Duyurdu

    Microsoft, Advanced Shader Delivery teknolojisini duyurdu. Yeni sistem sayesinde oyunlardaki shader derleme süresi azalırken, yükleme ekranlarında yüzde 95'e varan iyileşme sağlanabiliyor.

    WhatsApp Android'de Mesaj Menüsünü Yeniledi: 3 Yıllık Çalışma Beta Sürümüne Geldi

    WhatsApp Android için yeni mesaj menüsünü beta sürümünde kullanıma sundu. Yenilenen bağlam menüsüyle mesaj işlemleri artık daha hızlı ve daha kolay erişilebilir hale geliyor.

    HarmonyOS 7 Tanıtıldı: Huawei'den Yeni Tasarım ve Yapay Zekâ Hamlesi

    Huawei HarmonyOS 7'yi duyurdu. Yeni sürüm, cam benzeri tasarımı, yapay zekâ destekli özellikleri ve yüzde 15'e varan performans artışıyla dikkat çekiyor.

    iPhone Ultra Geliyor: iOS 27'de Yeni Yatay Mod Detayları Ortaya Çıktı

    iOS 27'de Apple Müzik, Podcast, Sağlık ve Fitness gibi uygulamalara yatay mod desteği geliyor. Yeni özellik, iPhone Ultra iddialarını yeniden gündeme taşıdı.

    Yeni Düzenleme ile Yurt Dışından Getirilen Telefon Kullanım Süresi Uzuyor: Yeni Süre 180 Gün!

    Size daha iyi hizmet sunabilmek
    için çerezleri kullanıyoruz.

    Çerez Politikası Kabul Et