Kuyruklu Yıldızın Güneş’e Çarpma Anı Görüntülendi!

NASA’nın Güneş gözlem araçlarından SOHO, bir kuyruklu yıldızın Güneş’e çarpma anını görüntüledi. İşte kuyruklu yıldızın Güneş’in yüzeyindeki yok oluş anı!

Yağız Özgün Kocabaş Yağız Özgün Kocabaş 10.08.2022 12:43 1230 2 dk okuma süresi
    Kuyruklu Yıldızın Güneş’e Çarpma Anı Görüntülendi!

Güneş gözlem aracı “SOHO(Güneş ve Helyosferik Gözlemevi)” ilginç bir görüntü yakaladı. NASA ve ESA’nın ortak projesi SOHO, kuyruklu yıldızın Güneş’e çarpma anını yakaladı. Yayınlanan görüntülerde başı boş bir kuyruklu yıldız, Güneş yüzeyine çarptı. Çarpma anına ilişkin paylaşılan video, SOHO’nun yakaladığı fotoğrafların birleştirilmesinden oluşturdu. Güneş’in gücünü gösteren çarpma anı muhteşem bir ana tanık olma fırsatı sundu.

Uzay ajanslarının paylaştığı uzaydan gelen videolar, sayısız fotoğrafın birleştirilmesinden oluşmaktadır.

Kuyruklu Yıldızın Güneş’e Çarpma Anı Videosu

SOHO

SOHO yakaladığı görüntülerde, kuyruklu yıldızın Güneş Sistemi’ndeki birkaç saatini gözlemledi. Videoda sürüklenen kuyruklu yıldızın Güneş’in çekim gücüne kapıldığı andaki reaksiyonu ilgi çekti. Görüntülerde Güneş’in güçlü çekimiyle etkileşime girdiği anda rotasını çevirdiği gözlemlendi. Güneş’e doğru yönlenen kuyruklu yıldızın gidişatı bir süre sonra izlenemedi.

Bir süre sonra görüntü alınamamasının nedeniyse “kronograf” sistemi olarak açıklandı. Bu sistem SOHO aracının Güneş’ten gelen ışınlardan korunmasını sağlamaktadır. Bunu engelleyebilmek için kullanılan sistemde Güneş’in tam üzerinden görüntü alamamasına neden olmaktadır. Uzay aracını Güneş’ten koruyan sistem, kuyruklu yıldızın son anlarından görüntü alınamamasına neden oldu.

Güneş Sayısız Cismi Yok Ediyor

Bilim insanları aslında Güneş’in sürekli sayısız gök cismini yok ettiğini açıkladı. Ancak yok olan cisimlerin önemli diliminin çok küçük boyutlarda olduğundan görüntülenemiyor. Bilim ve uzay araştırmaları uzak mesafelerden küçük boyuttaki cisimleri izleyebilir noktaya ulaşamadı. Uzayda SOHO, James Webb ve Hubble gibi çok sayıda uzay teleskobu bulunmaktadır. Farklı görevlerle uzayda olan teleskopların görüntü alabilmesi için büyük cisimler gözlemesi gerekmektedir.

Bilim insanları kuyruklu yıldızın “Kreutz” kuyruklu yıldızında kopan büyük parça olabileceğini açıkladı. Kreutz kuyruklu yıldızının yüzlerce yıl öncesinde parçalandığı keşfedilmişti. Kuyruklu yıldızın parçalarının da Güneş sisteminde başı boş şekilde sürüklenmeye devam etmektedir. Zaman zaman Güneş’e çok yaklaşanları yok olmaktadır.

SOHO(Güneş ve Heliosferik Gözlemevi) Özellikleri

SOHO

SOHO uzay aracı “Solar and Heliospheric Observatory” adının kısaltmasıdır. Uzay aracı 1995 yılında “Lockheed Martin” tarafından geliştirilen “Atlas IIAS” aracıyla gönderildi. Görevi “Güneş gözlemi” olan araç, bugüne kadar 4.000'i aşkın kuyruklu yıldız keşfetti.

AdıSOHO(Güneş ve Helyosferik Gözlemevi)
    ÜreticiMatra Marconi Space
    Fırlatma Kütlesi1.850 kg (4.080 lb)
    Yük Kütlesi610 kg (1.340 lb)
    Boyut9,5 m /31 ft
    Ölçüleri4,3 × 2,7 × 3,7 m / 14,1 × 8,9 × 12,1 ft
    Güç1.500 Watt

Uzay teleskopları tarafından gönderilen görüntülerle ilgili yorumlarınız neler? Görüşlerinizi yorumlara veya R10.NET Forum’a iletebilirsiniz.

Kuyruklu Yıldızın Güneş’e Çarpma Anı Görüntülendi!

NASA ve ESA ortak projesi SOHO teleskobundan Güneş'e dair önemli paylaşım geldi. SOHO tarafından başı boş bir kuyruklu yıldızın Güneş'e çarpma anı yakalandı. İşte o görüntüler!

Dünya'ya Çarpma Riski Bulunan O Asteroit Tehlike Listesinden Çıkarıldı!

Dünya için bir tehdit olarak görülen Asteroit, dünyaya çarpmayacak gibi görünüyor. Tehlike listesinde bulunan kaç cisim var? Detaylar haberimizde..

Elif 1294

Xiaomi 13 İlk Kez Görüntülendi! İşte Özellikleri ve Çıkış Tarihi

Xiaomi 13 ve Xiaomi 13 Pro ne zaman çıkacak? Xiaomi'nin yeni amiral gemisi modellerinden ilk sızıntılar gelmeye başladı.

Rekor Kırıldı: Şimdiye Kadar Görülen En Büyük ve Uzak Kuyruklu Yıldız Keşfedildi!

Geçtiğimiz günlerde, Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) tarafından yapılan duyuruda; şimdiye kadar görülen en büyük ve en uzak mesafedeki kuyruklu yıldızın keşfedildiği açıklandı.