Kuyruklu Yıldızın Güneş’e Çarpma Anı Görüntülendi!

NASA’nın Güneş gözlem araçlarından SOHO, bir kuyruklu yıldızın Güneş’e çarpma anını görüntüledi. İşte kuyruklu yıldızın Güneş’in yüzeyindeki yok oluş anı!

Yağız Özgün Kocabaş
    Yağız Özgün Kocabaş R10 Editörü
    10.08.2022 12:43 1329 2 dk okuma süresi
    Kuyruklu Yıldızın Güneş’e Çarpma Anı Görüntülendi!

Güneş gözlem aracı “SOHO(Güneş ve Helyosferik Gözlemevi)” ilginç bir görüntü yakaladı. NASA ve ESA’nın ortak projesi SOHO, kuyruklu yıldızın Güneş’e çarpma anını yakaladı. Yayınlanan görüntülerde başı boş bir kuyruklu yıldız, Güneş yüzeyine çarptı. Çarpma anına ilişkin paylaşılan video, SOHO’nun yakaladığı fotoğrafların birleştirilmesinden oluşturdu. Güneş’in gücünü gösteren çarpma anı muhteşem bir ana tanık olma fırsatı sundu.

Uzay ajanslarının paylaştığı uzaydan gelen videolar, sayısız fotoğrafın birleştirilmesinden oluşmaktadır.

Kuyruklu Yıldızın Güneş’e Çarpma Anı Videosu

SOHO

SOHO yakaladığı görüntülerde, kuyruklu yıldızın Güneş Sistemi’ndeki birkaç saatini gözlemledi. Videoda sürüklenen kuyruklu yıldızın Güneş’in çekim gücüne kapıldığı andaki reaksiyonu ilgi çekti. Görüntülerde Güneş’in güçlü çekimiyle etkileşime girdiği anda rotasını çevirdiği gözlemlendi. Güneş’e doğru yönlenen kuyruklu yıldızın gidişatı bir süre sonra izlenemedi.

Bir süre sonra görüntü alınamamasının nedeniyse “kronograf” sistemi olarak açıklandı. Bu sistem SOHO aracının Güneş’ten gelen ışınlardan korunmasını sağlamaktadır. Bunu engelleyebilmek için kullanılan sistemde Güneş’in tam üzerinden görüntü alamamasına neden olmaktadır. Uzay aracını Güneş’ten koruyan sistem, kuyruklu yıldızın son anlarından görüntü alınamamasına neden oldu.

Güneş Sayısız Cismi Yok Ediyor

Bilim insanları aslında Güneş’in sürekli sayısız gök cismini yok ettiğini açıkladı. Ancak yok olan cisimlerin önemli diliminin çok küçük boyutlarda olduğundan görüntülenemiyor. Bilim ve uzay araştırmaları uzak mesafelerden küçük boyuttaki cisimleri izleyebilir noktaya ulaşamadı. Uzayda SOHO, James Webb ve Hubble gibi çok sayıda uzay teleskobu bulunmaktadır. Farklı görevlerle uzayda olan teleskopların görüntü alabilmesi için büyük cisimler gözlemesi gerekmektedir.

Bilim insanları kuyruklu yıldızın “Kreutz” kuyruklu yıldızında kopan büyük parça olabileceğini açıkladı. Kreutz kuyruklu yıldızının yüzlerce yıl öncesinde parçalandığı keşfedilmişti. Kuyruklu yıldızın parçalarının da Güneş sisteminde başı boş şekilde sürüklenmeye devam etmektedir. Zaman zaman Güneş’e çok yaklaşanları yok olmaktadır.

SOHO(Güneş ve Heliosferik Gözlemevi) Özellikleri

SOHO

SOHO uzay aracı “Solar and Heliospheric Observatory” adının kısaltmasıdır. Uzay aracı 1995 yılında “Lockheed Martin” tarafından geliştirilen “Atlas IIAS” aracıyla gönderildi. Görevi “Güneş gözlemi” olan araç, bugüne kadar 4.000'i aşkın kuyruklu yıldız keşfetti.

AdıSOHO(Güneş ve Helyosferik Gözlemevi)
    ÜreticiMatra Marconi Space
    Fırlatma Kütlesi1.850 kg (4.080 lb)
    Yük Kütlesi610 kg (1.340 lb)
    Boyut9,5 m /31 ft
    Ölçüleri4,3 × 2,7 × 3,7 m / 14,1 × 8,9 × 12,1 ft
    Güç1.500 Watt

Uzay teleskopları tarafından gönderilen görüntülerle ilgili yorumlarınız neler? Görüşlerinizi yorumlara veya R10.NET Forum’a iletebilirsiniz.

2008'den bugüne profesyonel içerik yazarlığı!