Kara Delikler Hakkında Bir Gizem Daha Çözüldü! İşte NASA’nın Yayınladığı Kara Delik Sesi!

İnsanoğlunun uzay araştırmalarında büyük bir muammadan öteye geçemediği kara deliklerle ilgili bir gizem daha ortadan kalktı. NASA, Chandra X-Işını Gözlemevi sayesinde bir kara deliğin sesini kaydetmeyi başardı. İşte o ses!

Yağız Özgün Kocabaş Yağız Özgün Kocabaş 08.05.2022 03:54 1287 2 dk okuma süresi

Uzay araştırmalarında dünyanın merkezi konumunda bulunan NASA, kara delikler konusunda çok fazla özel çalışmaya imza atıyor. Kara deliklerin gizemini çözme uğraşısında olan NASA, dün tarihi bir gelişmeye imza attı. Daha önce yapılamayanı başaran NASA, gezegenimizden yaklaşık 235 Milyon ışık yılı mesafede bulunan ve “Perseus Galaksisi” içerisinde bulunan bir kara deliğin sesini kayıt altına aldı.

Uzayda Kara Deliğin Sesi Nasıl Kaydedilir?

Uzay koşullarında hava, ses, yankı ve ateş gibi olguların yapısal özellikleri, bizim gezegenimizde algıladığımız gibi olmuyor. Böyle olunca NASA’nın açıkladığı kara delik sesini nasıl tespit ettiği ve kayıt altına almayı başardığı sorusu da doğal olarak merak ediliyor. NASA, kara deliğin sesini Chandra X-Işını Gözlemevi sayesinde kaydetti.

NASA gözlemevi

Chandra X-Işını Gözlemevi, NASA tarafından 1991 yılında “STS-93” göreviyle uzaya fırlatılmıştı.

NASA tarafından uzayda bir cismin sesinin kaydedildiğine dair açıklaması, doğal olarak uzaya çok yabancı olan insanlar için olanaksız bir şey olarak geliyor. Ancak uzayda bir sesin kaydedilmesinin mümkün olduğunu ve hatta yaygın bilinenin aksine uzayda ses bulunduğunu da yayınlanan video kanıtlar nitelikte.

Uzayda ses var ancak insanın bunu algılayabilmesi olanaksız oluyor. NASA, uzaydaki sesi, ses dalgalarının ilerlemek için boşluktaki kütleli gaz bulutlarına oluşturduğu etkiyi izleyerek, tespit ediyor. NASA’nın Chandra X-Işını Gözlemevi tarafından kaydedilen kara delik sesi, normal şartlarda bir insan kulağının algılayabileceği seviyede değil. Bu yüzden NASA sadece 58 oktavlık bir ses arttırması gerçekleştirdiğini açıkladı. Ayrıca NASA açıklamasında kara delik sesinin, algılanabilecek seviyeye çıkartılmasını sağlamanın dışında herhangi bir ek/düzenleme yapmadığını da belirtiyor.

NASA'nın uzay araştırmalarıyla ilgili siz ne düşünüyorsunuz? Kara deliklerle ilgili gizem gerçekten çözülebilecek mi?Görüşlerinizi yorumlar kısmından veya R10.NET Forum'dan iletebilirsiniz.

Twitch Canlı Yayın Tekrarlarını Artık Daha Erken Silecek!

Twitch, VOD sistemini kullanan yayıncıların arşivlenen yayınlarını izleme süresini kısalttı. Değişiklikle birlikte artık VOD sistemindeki yayın tekrarları en fazla 7 gün izlenebilecek.

Yenilenen BMW 3 Sedan Serisi Satışta! İşte Yeni BMW 3 Serisindeki Değişiklikler!

BMW'nin yenilenen BMW 3 serisi yeni özellikleriyle satışa sunuldu. İşte yeni BMW 320i Sedan özellikleri ve Türkiye satış fiyatı!

Birbirinden Farklı Kişiye Özel Hediye Fikirleri

Kişiye özel hediyeler tasarlayarak sevdiğiniz kişinin hafızasında daha kalıcı yer bırakmak için baskiyap.co ile hediye alımlarınızda farklılık yaratabilirsiniz.

Sıfır Otomobil Alındığında Hemen Satılamayacak! İşte Yeni Otomobil Satış Düzenlemesi!

Otomobil piyasasının normale dönmesi için gelecek yeni düzenlemeye dair detaylar belli olmaya başladı. İddialara göre 0 km otomobil satın alındığında 6 ay boyunca 2.el pazarında satışa sunulamayacak. İşte düzenlemeye dair tüm detaylar!