James Webb Uzay Teleskobu Güneşi İnceleyecek!

NASA, ESA(Avrupa Uzay Ajansı) ve Kanada Uzay Ajansı ile birlikte 15 farklı ülkenin ortak projesi James Webb Uzay Teleskobu’ndan ilk görseller kısa bir süre önce gelmişti. Teleskop, uzak evrenleri incelemenin dışında daha önce hiç bakılamayanı da inceleyecek.

Yağız Özgün Kocabaş Yağız Özgün Kocabaş 17.07.2022 12:16 1231 2 dk okuma süresi
    James Webb Uzay Teleskobu Güneşi İnceleyecek!

NASA liderliğinde başlatılan James Webb Uzay Teleskobu projesi 12 Milyar Dolar’a mal olmuştu. Son derece hassas bir süreçle uzaya gönderilen teleskop, sonunda görevine aktif olarak başladı. Hatta geçtiğimiz günlerde uzaya dair daha önce hiç yayınlanmamış yüksek çözünürlük kalitesinde ve renkli fotoğrafları dünyaya göndermişti.

Güneş Sistemindeki Gizemleri Çözecek

James Webb Uzay Teleskobu

İnsanoğlunun evreni keşfetmeye yönelik var olan merak ve arzusunun bir sonucu olan James Webb Uzay Teleskobu, uzay araştırmalarında yeni bir dönem başlatmış oldu. Daha önce uzaya dair hiç görülmemiş çözünürlük kalitesinde ve yanı sıra renkli olarak görselleri yakalayan teleskop, uzak evrenleri incelemeyi hedefliyor. Teleskobun görev skalasında sadece uzak evrenler değil, aynı zamanda da büyük bir muamma olan güneşte bulunuyor.

James Webb Uzay Teleskobu 24 Ocak 2022 tarihinde 1.5 Milyon km uzakta bulunan “Langrange-2(L2) noktasına ulaşarak, aktif göreve başlamıştı.

13.5 Milyar Işık Yılı Ötesini Gösterecek

James Webb Uzay Teleskobu, insanlığın uzay araştırmalarındaki emektarı “Hubble Teleskobu” yerine geliştirilen ve ondan tam 100 kat daha güçlü olan bir teleskoptur. 10 yıl boyunca insanlara uzaya dair bilgiler ve görseller sunması hedeflenen yeni teleskop ile dünyadan tam 13.5 Milyar ışık yılı öncesine de ulaşma fırsatı sunacak. Böylelikle insanoğlunun orada olduğunu keşfettiği ancak bilgi edinemediği başta “Kızılötesi Erken Evren” olmak üzere “TRAPPIST-1 Sistemi” ve “Süper Dünyalar” gibi çok önemli buluşların detaylarını insanlığa sunacak.

James Webb Uzay Teleskobunun Görevleri

James Webb Uzay Teleskobu

Devasa bir bütçeyle hayata geçirilen proje sonucunda uzaya gönderilen James Webb Uzay Teleskobu, 6.5 metre çapa ve 25.4 metrekare yüzey alanına sahiptir. 18 altıgen aynaya sahip olan teleskop, daha uzağı/daha erken dönemi görebilme fırsatını sunacak. Yüksek hassasiyete sahip “güneş kalkanı” ve “optik ayna” bulunan uzay teleskobu ile “kızılötesinde erken evren” gözlemlenecek.

Ayrıca NASA tarafından uzay teleskobu sayesinde uzak galaksiler ve eski galaksilerde incelenebilecek. Jüpiter’den daha büyük olan dış gezegenler, “Süper Dünyalar”, “TRAPPIST-1 Sistemi” ve organik moleküller incelenebilecek. Uzakta olanın yanı sıra asteroit ve “NEO(Dünya’ya Yakın Nesneler)” gibi daha yakında olanları da inceleyecek.

James Webb Uzay Teleskobu’nun uzay görevinde sizce ne gibi gelişmeler insanlığı bekliyor? Projeye ve uzay araştırmalarının geneline ilişkin görüşleriniz neler? Görüşlerinizi yorum kısmından veya R10.NET Forum’dan iletebilirsiniz.

Hubble Uzay Teleskobu’ndan Orion Bulutsusu’nun Yeni Fotoğrafı Geldi!

James Webb Uzay Teleskobu'nun ardından geri planda kalmış gibi görünse de Hubble Uzay Teleskobu'ndan yeni bir fotoğraf geldi. Uzay araştırmaları için oldukça faydalı olacağı belirtilen Orion Bulutsusu'ndan gelen yeni fotoğraf dikkat çekti.

Uzay Bilimciler Yeni Kara Delikler Bulmak için Yardım Çağrısı Yaptı!

Uzay çalışmalarında en ciddi muammalardan kara deliklerle ilgili araştırmalar için herkesin yardımı istendi. İşte gönüllü kara delik araştırması projesinin detayları!

Elif 1226

James Webb Uzay Teleskobu’nda Şaşırtan SSD Kapasitesi

12 Milyar Dolar bütçeyle hazırlanan ve 12 Temmuz'da ilk fotoğrafları gönderen Jamess Webb Uzay Teleskobu'nun depolama alanının ne kadar olduğu ortaya çıktı. İşte herkesi şaşırtan depolama alanı!

James Webb Uzay Teleskobu Güneşi İnceleyecek!

Uzaydaki görevine başlayan ve 12.07.2022 tarihinde uzaydan ilk görselleri dünyaya gönderen James Webb Uzay Teleskobunun görevleri de belli oldu. Hubble'dan 100 kat daha güçlü yeni teleskop, güneş sistemine dair sır perdelerini aralayacak.