Hubble Uzay Teleskobu’ndan Orion Bulutsusu’nun Yeni Fotoğrafı Geldi!

2022’de aktif görevine başlayan “Jamess Webb Uzay Teleskobu” ardından biraz geri planda kalan “Hubble Uzay Teleskobu” ilgi çeken veriler sunmaya devam ediyor. Emektar uzay teleskobu son gönderdiği fotoğrafta “Orion Takım Yıldızı” içerisinde yer alan bir “bulutsu” görüntüsüne yer verdi. İşte o muhteşem fotoğraf!

Yağız Özgün Kocabaş
    Yağız Özgün Kocabaş R10 Editörü
    09.08.2022 12:06 1428 3 dk okuma süresi
    Hubble Uzay Teleskobu’ndan Orion Bulutsusu’nun Yeni Fotoğrafı Geldi!

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi(NASA) tarafından uzay araştırmaları kapsamında 2021’in Aralık ayında uzaya gönderilen ve 2022 Ocak ayında yörüngesine oturan “James Webb Uzay Teleskobu” ilk fotoğrafını 12 Temmuz’da göndermişti. Aktif olarak göreve başlamasından sonra yerini aldığı emektar “Hubble Uzay Teleskobu” geri planda kalmıştı. NASA tarafından sık sık yeni uzay teleskobundan gönderilen fotoğrafların paylaşılması çoğu kişinin Hubble’ı unutmasına neden olsa da emektar uzay teleskobu görevine kesintisiz bir şekilde devam ediyor. Hatta NASA tarafından Hubble tarafından çekilen yeni bir “bulutsu” görüntüsünü içeren muhteşem bir fotoğraf yayınlandı. İşte o fotoğraf ve detayları!

Hubble Uzay Teleskobu’ndan Yeni Bulutsu Görüntüsü Geldi

NASA ve ESA(Avrupa Uzay Ajansı) tarafından resmi Twitter hesabından atılan tweet’te “Hubble Uzay Teleskobu” tarafından yakalanan yeni bir fotoğrafa yer verildi. Söz konusu fotoğrafta emektar uzay teleskobu tarafından yakalanan ve “HH 505” olarak isimlendirilen yeni bulutsu yer alıyor. Bu bulutsu, ilk kez 1836 yılında keşfedilen “Orion takım yıldızı” içerisinde yer alan “Herbig-Harbo” nesnesinin çevresini sarıyor.

Muhteşem bir görsellik meydana getiren bu çevreleme özellikle de renk çeşitliliği içerisinde herkesin beğenisini ve dikkatini çekmeyi başarıyor. Hubble tarafından yakalanan fotoğraftaki bulutsu ile dünyanın en yakınında bulunan “aktif yıldız” oluşma bölgeleri arasında yer alan “Orion Bulutsusu” için sadece bir kısım sunuyor.

Yapılan paylaşımda “Herbig-Haro” nesnesinin “HH 505” çevresinde meydana gelen “renkli alanlar” bulunuyor. Gök bilimcilerin yaptığı değerlendirmeye göre söz konusu yapı, özellikle “ata gezegen” olarak adlandırılan disklerle çevrelen “yeni doğan yıldız” sürecinin bir sonucu/etkisi olduğu belirtiliyor. Hatta bazı hallerde söz konusu diskin içerdiği madde ile etkileşimin meydana gelmesi halinde “iyonize gaz” ihtiva eden jet şekillenişi de söz konusu olabiliyor. Uzmanlar emisyonların, “Orion Bulutsu” bölgesinin dış kısımlarında yer alan ve Dünya ile arasında bin “ışık yılı” bulunan “IX Ori” üzerinden geldiğini belirtiyor.

Hubble teleskobunun, Orion Bulutsusu’ndan yeni yakaladığı fotoğrafı üzerindeki “ACS Kamera” ile çektiği açıklandı

Bilinmeyen Madde Araştırmalarına Fayda Sağlayacak

Uzay araştırmalarında tespit edilenlere göre “Herbig-Hero” nesnelerinin “astronomik” bağlama göre sürecinin fazlasıyla kısa olduğu biliniyor. Hatta bu sürelerin 10 binlerce yılla sınırlı olabildiği ve uzay boşluğunda tamamen dağılabildiği belirtiliyor. Bu rakam insan yaşamı baz alındığında devasa bir süre olsa da uzay zamanı dikkate alındığında çok küçük bir zaman aralığını kapsıyor. Bununla birlikte Hubble’ın yakaladığı yeni görüntünün “NASA”, “ESA” ve diğer uzay araştırma kuruluşlarının özellikle “bilinmeyen madde” akışı ile ilgili önemli veriler elde edebilmesine imkan vereceği belirtildi. Özellikle yeni yıldız oluşum sürecinin daha net şekilde anlamlandırılabilmesi ve açıklanabilmesi bakımından bu fotoğrafın önemli rolü olacağı belirtiliyor.

Hubble Uzay Teleskobu tarafından yakalanan yeni görüntüyü siz nasıl buldunuz? Değerlendirmelerinizi yorumlara veya R10.NET Forum’a iletebilirsiniz.

2008'den bugüne profesyonel içerik yazarlığı!