32 yıldır uzayda olan Hubble uzay teleskobu için yeni video yayınlandı

NASA, tam 32 yıl önce uzaya gönderdiği, eşsiz görüntü ve bilgiler sağlayan Hubble uzay teleskobunun doğum gününü kutladı. NASA, Hubble uzay teleskobu için bir video yayınladı.

Yağız Özgün Kocabaş Yağız Özgün Kocabaş 24.04.2022 15:17 206 2 dk okuma süresi
    32 yıldır uzayda olan Hubble uzay teleskobu için yeni video yayınlandı

NASA, uzay araştırmaları kapsamda daha net gözlem sağlamak üzere 1990 yılında büyük bir projeye imza attı. NASA, 1990 yılında Hubble uzay teleskobunu uzaya fırlattı. 32 yıldır uzay boşluğunda uzaya dair gizemlerin çözülmesinde insanoğluna ciddi kaynaklar sağlayan Hubble uzay teleskobu bugün 32 yaşına girdi. Tam 24 Nisan 1990 tarihince uzaya gönderilerek, faaliyet geçen Hubble uzay teleskobu 24 Nisan 2022’de halen görevini başarıyla sürdüren 32 yaşında bir emektar oldu. NASA, teleskobun 32.yaşına özel resmi Twitter hesabından bir doğum günü kutlama videosu yayınladı.

Videoda Hubble uzay teleskobunun son çektiği görüntülere yer verildi

Nasa Twitter hesabından yapılan video paylaşımında Hubble uzay teleskobunun son çektiği görüntülere yer verilmiş. Görüntülerde özellikle en büyük kuyruklu yıldızın boyutlarının ölçülmesi dikkat çekiyor. Ayrıca Jüpiter’de bulunan “Büyük Kırmızı Nokta” olarak isimlendirilen devasa fırtınanın nasıl hızlandığına dair çok ilgi çekici görüntülerde bulunuyor.

Videoda ayrıca Satürn’de atmosfer şeritlerinde meydana gelen renk değişimi gibi gerçekten insanın uzaya olan merak ve ilgisini daha da arttıracak, görüntülere yer verilmiş.

Hubble uzay teleskobunun bugüne kadar ki önemli keşifleri

Hubble uzay teleskobu, insanoğlunun gökyüzünün ötesindeki uzay boşluğundaki en önemli gözü olmuştur. Faaliyete geçtiği ilk günden bu yana daha önce hiç bilinmeyen ve görülmeyen bilgileri insanlığa kazandırmıştır. Örneğin Hubble, Jüpiter’in uyduları olduğu bilinen “Ganymede” ve “Europa” atmosferlerinde su buharı olduğu keşfini gerçekleştirdi.

Hubble uzay teleskobu

Hubble ayrıca “CW Leonis” gibi Samanyolu Galaksi’sinin en bilinmeyen yıldızına dair görüntüleri yakalamayı başardı. Hublle, PDS 70b gezegeninden “ultraviyole” görüntü almayı başardı ve Dünya ile ne kadar yakın bir gaz balonu olduğunu gözler önüne serdi.

Sizin Hubble uzay teleskobu ve diğer uzay araştırmaları hakkındaki görüşleriniz neler? Yorum kısmından veya R10.NET Forum’dan bizimle görüşlerinizi paylaşayabilirsiniz.

Twitch Güvenlik Önlemlerini Artırmak için 'Ortak Ban Listesi' Güncellemesini Açıkladı

Daha güvenli ve daha temiz bir platform yaratmak için Twitch'ten yeni güvenlik hamlesi geldi. Platform yeni "ortak ban listesi" sistemiyle zararlı kullanıcılara karşı dinamik önlem alacak. İşte yeni özelliğin detayları!

Elif 1043

Amazon'dan Radikal Karar: Sağlık Sektörüne Giriş için Adım Attı!

Dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden Amazon, oyun, dijital yayın gibi hizmetlerin yer aldığı yelpazesine sağlık sektörünü de eklemeyi hedefliyor. Amazon, sağlık sektörüne girmek için o şirketi satın alacak. İşte detaylar!

Elif 1119

PlayStation için Bir Devir Kapanıyor: Twitter Destek Dönemi Sona Eriyor!

Sony, PlayStation için Twitter üzerinden verdiği destek hizmetlerini sona erdirdi. Şirketin aldığı karar sosyal medyada kullanıcılar tarafından çok eleştirildi. İşte yeni PlayStation destek hizmetleri adresi belli oldu.

Elif 1107

Uzay Bilimciler Yeni Kara Delikler Bulmak için Yardım Çağrısı Yaptı!

Uzay çalışmalarında en ciddi muammalardan kara deliklerle ilgili araştırmalar için herkesin yardımı istendi. İşte gönüllü kara delik araştırması projesinin detayları!

Elif 1221