32 yıldır uzayda olan Hubble uzay teleskobu için yeni video yayınlandı

NASA, tam 32 yıl önce uzaya gönderdiği, eşsiz görüntü ve bilgiler sağlayan Hubble uzay teleskobunun doğum gününü kutladı. NASA, Hubble uzay teleskobu için bir video yayınladı.

Yağız Özgün Kocabaş Yağız Özgün Kocabaş 24.04.2022 15:17 366 2 dk okuma süresi
    32 yıldır uzayda olan Hubble uzay teleskobu için yeni video yayınlandı

NASA, uzay araştırmaları kapsamda daha net gözlem sağlamak üzere 1990 yılında büyük bir projeye imza attı. NASA, 1990 yılında Hubble uzay teleskobunu uzaya fırlattı. 32 yıldır uzay boşluğunda uzaya dair gizemlerin çözülmesinde insanoğluna ciddi kaynaklar sağlayan Hubble uzay teleskobu bugün 32 yaşına girdi. Tam 24 Nisan 1990 tarihince uzaya gönderilerek, faaliyet geçen Hubble uzay teleskobu 24 Nisan 2022’de halen görevini başarıyla sürdüren 32 yaşında bir emektar oldu. NASA, teleskobun 32.yaşına özel resmi Twitter hesabından bir doğum günü kutlama videosu yayınladı.

Videoda Hubble uzay teleskobunun son çektiği görüntülere yer verildi

Nasa Twitter hesabından yapılan video paylaşımında Hubble uzay teleskobunun son çektiği görüntülere yer verilmiş. Görüntülerde özellikle en büyük kuyruklu yıldızın boyutlarının ölçülmesi dikkat çekiyor. Ayrıca Jüpiter’de bulunan “Büyük Kırmızı Nokta” olarak isimlendirilen devasa fırtınanın nasıl hızlandığına dair çok ilgi çekici görüntülerde bulunuyor.

Videoda ayrıca Satürn’de atmosfer şeritlerinde meydana gelen renk değişimi gibi gerçekten insanın uzaya olan merak ve ilgisini daha da arttıracak, görüntülere yer verilmiş.

Hubble uzay teleskobunun bugüne kadar ki önemli keşifleri

Hubble uzay teleskobu, insanoğlunun gökyüzünün ötesindeki uzay boşluğundaki en önemli gözü olmuştur. Faaliyete geçtiği ilk günden bu yana daha önce hiç bilinmeyen ve görülmeyen bilgileri insanlığa kazandırmıştır. Örneğin Hubble, Jüpiter’in uyduları olduğu bilinen “Ganymede” ve “Europa” atmosferlerinde su buharı olduğu keşfini gerçekleştirdi.

Hubble uzay teleskobu

Hubble ayrıca “CW Leonis” gibi Samanyolu Galaksi’sinin en bilinmeyen yıldızına dair görüntüleri yakalamayı başardı. Hublle, PDS 70b gezegeninden “ultraviyole” görüntü almayı başardı ve Dünya ile ne kadar yakın bir gaz balonu olduğunu gözler önüne serdi.

Sizin Hubble uzay teleskobu ve diğer uzay araştırmaları hakkındaki görüşleriniz neler? Yorum kısmından veya R10.NET Forum’dan bizimle görüşlerinizi paylaşayabilirsiniz.

Galaksilerin Çarpışması Hubble Uzay Teleskobundan Kaçmadı! Çarpışmanın Fotoğrafları Dünya’ya Gönderildi!

Hubble Uzay Teleskobu, iki galaksinin çarpışma anı fotoğraflarını çekti. Teleskop, çektiği çarpışma fotoğraflarını Dünya’ya gönderdi.

Samsung Android 14 için Çalışmalara Başladı

Alınan duyumlara göre Samsung, Android 14 için çalışmalara şimdiden başladı. İddialara göre Android 14 güncellemesi, sanıldığından çok daha erken gelebilir.

League of Legends için Kaç Para Harcadınız? Gelin Açıklayalım

League of Legends oyuncuları, bazen oyun için ne kadar para yatırdıklarını merak edebilir. Bunun için destek menüsü kullanılabileceği gibi giriş yaparak da harcama detayı öğrenilir.

The Witcher 3: Wild Hunt Güncellemesi için Çıkış Tarihi Paylaşıldı!

CD Projekt RED şirketi, The Witcher 3'ün yeni güncellemesinin 14 Aralık 2022’de piyasada yer alacağını ifade etti. Güncelleme ücretsiz olacak.